przychodnia weterynaryjna Lux-Vet

Okulistyka

W trosce o komfort życia czworonogów oferujemy kompleksowe usługi z zakresu okulistyki weterynaryjnej. Doświadczenie specjalistów w połączeniu z najnowszym sprzętem, którym dysponujemy, pozwalają nam na zaoferowanie Państwa przyjaciołom pełnego zakresu diagnostyki oraz leczenia objawowego i chirurgicznego zaburzeń w funkcjonowaniu oczu.

Lux-Vet - przychodnia weterynaryjna

Okulistyka weterynaryjna - co to jest?

Okulistyka weterynaryjna to dziedzina, która wymaga specjalistycznej wiedzy, precyzji i delikatności.

Przedmiotem badań okulisty weterynaryjnego są nie tylko oczy zwierzęcia, ale także powieki, gruczoły łzowe oraz rzęsy. Zmysł wzroku jest bardzo ważny dla czworonogów, a każda z nieprawidłowości występujących w obrębie oczu może utrudnić codzienne funkcjonowanie pupila. Lekarz weterynarii wyspecjalizowany w okulistyce potrafi rozpoznać rodzaj schorzenia i dobrać odpowiednie metody leczenia.

Jak rozpoznać, że Twój pupil jest chory?

Najczęściej towarzyszące objawy, które powinny zaniepokoić właściciela.

Niektóre z chorób narządu wzroku przez długi czas nie dają żadnych niepokojących objawów, inne zaś poprzedzone są sygnałami, które powinny wzbudzić czujność właścicieli. Udaj się na konsultację okulistyczną, jeśli zauważysz u swojego pupila:

Kiedy Twój pupil potrzebuje pomocy?

W naszych placówkach dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej uśmierzyć ból związany z chorobą  narządu wzroku i wdrożyć odpowiednie leczenie. Lekarze weterynarii dysponują profesjonalnym sprzętem medycznym, który pozwala na diagnozowanie wielu urazów i schorzeń.

Profilaktyka

Profilaktyka chorób oczu u zwierząt opiera się przede wszystkim na zachowaniu prawidłowej higieny. Właściciel powinien przykładać wagę do czystości sierści zwierzęcia oraz do jej odpowiedniego przycinania. Rutynowo skontroluj wzrok czworonoga, kiedy:

• reprezentuje rasę genetycznie narażoną na schorzenia okulistyczne,
  • cierpi na cukrzycę,
  • jest już czworonożnym seniorem,
  • w przeszłości borykał się już z chorobami oczu,
  • cokolwiek niepokoi Cię w jego zachowaniu lub w wyglądzie narządu wzroku i jego okolic,
  • zwierzę jest zdrowe, jednak minął już rok od ostatniej kontroli.

Nagłe przypadki

Skorzystaj z pomocy okulisty weterynaryjnego, jeżeli pupil:

• doznał mechanicznego uszkodzenia oka,
  • miał kontakt ze środkami chemicznymi wywołującymi podrażnienia i oparzenia,
  • ma podrapaną powiekę lub gałkę oczną,
  • uporczywie trze i mruży oko,
  • potyka się o przedmioty,
  • wykazuje niechęć do aktywności fizycznej,
  • niespodziewanie przejawia agresję o niewiadomym podłożu,
  • nie reaguje na gesty,
  • ma przekrwione spojówki,
  • cierpi na krwisty, ropny lub śluzowy wypływ z oka,
  • ma nienaturalnie wywiniętą powiekę.

co wchodzi w zakres naszych usług

Jakie usługi i badania wykonujemy w tym zakresie?

W naszych placówkach wykonujemy podstawową diagnostykę i zajmujemy się leczeniem farmakologicznym oraz chirurgicznym podstawowych chorób narządu wzroku.

Edit Content

Wykonywane jest z użyciem aparatury medycznej takiej jak oftalmoskop i polega na wnikliwej obserwacji struktur gałki ocznej i jej okolic. Pobieramy również wymazy oraz wykonujemy inne badania diagnostyczne takie jak test z fluoresceiną czy test Schirmera.

Edit Content

Pomiar produkcji łez to test przydatny w diagnostyce zespołu suchego oka. Na to schorzenie narażone są między innymi psy rasy yorkshire terrier, mopsy, buldogi i cavaliery. Ryzyko ZSO pojawia się także u kocich seniorów.

Edit Content

Chirurgiczne leczenie okulistyczne w naszej placówce obejmuje zabiegi w obrębie spojówek i powiek.

Lekarze

Nasi lekarze

Lekarz Weterynarii Zuzanna Oprychał

Zuzanna Opyrchał

Marta Rus

Lek. wet. Specjalista chorób psów i kotów.

Lux-Vet - lekarze, Kamil Baczyński

Kamil Baczyński

Lekarz Weterynarii Karolina Brenskott Anyu

Karolina Brenskott-Anyu

Lux-Vet - lekarze, Katarzyna Czarna

Katarzyna Czarny

magdalena tomasikiewicz​

Magdalena Tomasikiewicz

Lux-Vet - lekarze, Marta Waga

Marta Waga

Lek. wet. Specjalista radiologii weterynaryjnej.

Lekarz Weterynarii Sylwia Piątkowska

Sylwia Piątkowska

Lek. wet. Specjalista chorób psów i kotów.

Lux-Vet - Gabinet weterynaryjny Skoczów

Joanna Springer

Dominika Konarska

Lek. wet. Specjalista Chorób Zwierząt Nieudomowionych.

Lekarz Weterynarii Elzbieta Kubica

Elżbieta Kubica

Ubezpiecz swojego pupila
Płatność ratalna

Zapłać za wizytę w ratach. Kliknij i dowiedz się więcej.

Pytania <-> odpowiedzi

Edit Content

Problemy okulistyczne u zwierząt można zaobserwować po zmianie wyglądu narządu wzroku oraz po nietypowym zachowaniu pupila. Zwierzęta wpadają na przedmioty i nadmiernie boją się głośnych dźwięków. Koty mające problemy ze wzrokiem niechętnie się wspinają.

Edit Content

Zdarzają się sytuacje, w których pies powinien nosić okulary, choć powinniśmy je raczej nazywać goglami ochronnymi. Takie rozwiązanie jest konieczne przy chorobie Donnera, zapaleniu rogówki, a także w przypadku uczulenia na promienie słoneczne. Choć nieczęsto widuje się psy w goglach , w niektórych przypadkach może to uchronić pupila przed ślepotą.

Edit Content

W przypadku zaczerwienienia oczu u pupila wizyta u weterynarza jest wskazana. Warto pamiętać także, że przemywanie oczu zwierzęcia rumiankiem nie jest dobrym pomysłem. Zaczerwienione oczy u czworonoga można ostrożnie przemywać wyłącznie chłodną, przegotowaną wodą.

Edit Content

Najprostszym sprawdzeniem kondycji oczu psa jest sprawdzenie reakcji obronnej. Wystarczy wykonać gest, który zwierzę odbiera jako zagrożenie i sprawdzić, czy pies mrugnie lub cofnie głowę. Nie zastąpi to jednak profesjonalnego badania u specjalisty. W przypadku kotów nie można samodzielnie sprawdzić kondycji wzroku i należy udać się do weterynarza, który wykona badanie dna oka i sprawdzi czynności światłoczułe siatkówki.

Edit Content

Mrużenie oka to częsty objaw infekcji. Warto udać się z kotem do weterynarza szczególnie wtedy, kiedy mrużeniu towarzyszy zaczerwienienie gałki ocznej, kichanie, czy pojawienie się wydzieliny z nosa.

Baza wiedzy Lux-vet

Okulistyka weterynaryjna